Direct in contact met kandidaten
Soms heb je snel goed personeel nodig. Bij ons kun je rekenen op advies, kennis en ondersteuning op het gebied van werving en selectie. Je krijgt een vaste contactpersoon toegewezen. Jouw adviseur leert jou kennen, inventariseert jouw wensen en eisen en selecteert vervolgens de meest geschikte kandidaten. We delen eerlijk de sterke en minder sterke eigenschappen van de kandidaat die we voorstellen. Je kunt daarna zelf in gesprek met de kandidaten en een keuze maken. Samen vinden we de perfecte match! Snel en effectief. Zelf al een kijkje nemen tussen de beschikbare mensen? Bekijk de website van Talent uit Noordoost-Brabant.
Personeelstekort
De aanhoudende krappe arbeidsmarkt betekent dat veel werkgevers moeten dealen met een tekort aan mensen. Maar er zitten ook nog mensen thuis. Mensen die willen én kunnen werken. Mensen die staan te popelen om hun kwaliteiten tot z’n recht te laten komen. Bij Werkcentrum Noordoost-Brabant hebben we zicht op deze mensen. Wat vraagt dat van jou? Enkel en alleen dat je openstaat voor een andere manier van werven en deze mensen een kans wil geven. Jouw personeelstekort effectief en duurzaam opgelost!
Whitepaper: Wist je dat jobcarving een oplossing kan bieden voor je personeelstekort?
Met jobcarving deel je bestaande werkzaamheden opnieuw in, waardoor je taken slimmer en efficiënter verdeelt. In dit whitepaper vind je concrete tips en handvatten om zelf aan de slag te gaan met jobcarving.
Werken met statushouders
Statushouders zijn enorm gemotiveerd om te werken en willen niets liever dan meedraaien in de maatschappij. Bovendien hebben ze vaak veel potentie en een goed arbeidsethos. Een interessante groep als je met personeelstekort kampt. Neem je een statushouder in dienst bij je bedrijf, dan heeft dat ook voor jou voordelen. Je komt mogelijk in aanmerking voor fiscale voordelen en (subsidie)regelingen. Meer weten? Lees dan ook het blog over het in dienst nemen van statushouders. Onze accountmanagers helpen je daarnaast graag met advies op maat.
Werken met Generatie Z
Wist je dat bijna drie miljoen Nederlanders behoren tot Generatie Z? Deze groep, ook wel Gen Z genoemd, bestaat uit mensen die geboren zijn tussen 1995 en 2010. Een groep met unieke behoeften en overtuigingen als het om werk gaat. Daardoor krijgen ze helaas vaak te maken met een hoop vooroordelen. En dat terwijl deze jongeren een hele fijne toevoeging aan je team kunnen zijn.
Wat vindt Generatie Z belangrijk?
Als werkgever is het belangrijk om je te verdiepen in deze en andere generaties. Zo weet je bijvoorbeeld dat:
- een goede onboarding - voor elke medewerker, maar met name voor Gen Z - belangrijk is;
- je moet zorgen voor voldoende ontwikkelmogelijkheden;
- ze goed gaan op flexibiliteit, bijvoorbeeld met betrekking tot vrije dagen, werktijden en thuiswerken;
- duurzaamheid en inclusie onderwerpen zijn die deze generatie bezighouden;
- transparante communicatie key is.
Medewerkers vinden en behouden
Medewerkers hebben het momenteel voor het kiezen. Des te belangrijker dat je aan de buitenwereld laat zien dat het fijn en leuk is om bij jouw bedrijf te werken. Voor sollicitanten is het imago van hun potentiële werkgever namelijk erg belangrijk. Een sterk werkgeversmerk opbouwen, ook wel employer brand, is dé manier om goede mensen te vinden en behouden. Dat begint bij het huidige personeel. Kijk eens kritisch in de spiegel. Welke acties kan jij opstellen om de medewerkerstevredenheid te verbeteren? Zij zijn tenslotte jouw ambassadeurs! Wat doe jij om jezelf als aantrekkelijke werkgever neer te zetten?
34 oplossingen voor personeelstekorten
Veel bedrijven worstelen met een tekort aan mensen. Hoe geef je daar als werkgever een antwoord op? Onze partner UWV zette 34 manieren om personeelstekorten te tackelen op een rij. Doe via de website van het UWV inspiratie op. Concrete stappen zetten? Neem contact op met Werkcentrum Noordoost-Brabant. Op de hoogte blijven? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief voor werkgevers!